Hali halo lieve vrienden!
Hier een allerlaatste zweem versgemaaid bosklasgeluk vanuit het verre Ovifat! De vermoeidheid begint haar tol te eisen en dit komt – gelukkig – de nachtrust ten goede! Alle, maar dan ook alle zesdeklassertjes waren nog in dromenland toen we tegen 7 uur 45 de grootste hit van Nicole en Hugo door de gangen scandeerden om even later op onze sletsen (en sommigen met een serieus ‘kjeiswezen’) het onbijt te gaan nuttigen. De boterhammetjes met chocopasta vonden alweer gretig een afzetmarkt en ook de chocolademelk werd vlotjes naar binnen gewerkt.
Nadien zakten we af naar enige echte bos-klas om te leren over de fauna en flora die we hier dagelijks tegenkomen. Veenmos, everzwijnen en andere edelherten kennen voor ons geen geheimen meer!
Vervolgens was het hoog tijd voor het middagmaal! Dat bestond uit wraps: kip, komkommer en tomaten, dit alles bedekt onder een klad ketchup: heerlijk!
We moesten ons snel prepareren voor de namiddagtocht, want die beloofde van een stevig allooi te zijn: een dikke 16 km stappen naar het Poleurveen, de 10 miles van Ovifat! ‘Wollah, bro, hoezo is da zo ver?’

En ook vandaag waren de weergoden weer meer dan goedgeluimd! De hele dag was een stralende zon onze metgezel waardoor Louis Widmer en zijn zonnecrème-aandeelhouders stevig in hun pollekens konden wrijven!

We marcheerden moedig over de knuppelpaadjes, wandelden waanzinnig tussen de doodskopjes van het veen en negeerden naadloos de modderige drijfzandmoerassen om zo de asymmetrische vallei te bereiken. De watte? De asymmetrische vallei! Dat is een vallei die… euh… ja… asymmetrisch is, hé.

We vervolgden onze weg via een riviertje en bereikten een 100-jarige eik, enkele verdwaalde jeneverbessenstruiken en kwamen aan bij het einddoel van onze promenade: de Cascade du Baheyon. Gezien de zalig zomerse meteorologische omstandigheden, waagden sommigen aan een sessie watergewenning onder de vorm van een frisse plons. Plezier gegarandeerd!

Nu schuiven we aan voor ons Laatste Avondmaal: een groentesoep à l’Ardennaise met als naspel gehakballen met… frietjes!!!! Smullen maar!
Eerst nog even het ganse familiefortuin op het spel zetten in het casino. En dan… hoog tijd om ons in onze mooiste outfit te hijsen, onze plastron in de juiste knoop te leggen om uiteindelijk de ravissantste regenboogforel van de avond aan de haak te slaan én dicht tegen onze gilet te trekken om vervolgens Wil Turagewijs ‘eenzaam zonder jou’ te dansen op één tegel.
Dit was ook meteen het laatste verslag van uw reporter ter plaatse. Wij kijken alvast uit naar morgen, om onze liefste mamaatjes en papaatjes opnieuw in onze armen te sluiten, ons eigen bedje te kunnen beslapen én frietjes van de frituur bij onze terugkomst te kunnen knabbelen (hint).
Alle foto’s van vandaag kan je HIER bekijken.

Amai amai… 😅
Juffen en meesters, wat een enthousiasme daar! Zo leuk om te zien.
Lucas zijn krantenpapier is al op zeker? 😅 #natteschoenen
Veel plezier op bal marginal en een goede nachtrust gewenst.
Groetjes vanuit het zeer rustige en vredige thuisfront!
Dag Soetkin,
Waarom denk ik dat je je vandaag super geamuseerd hebt op de wandeling? Modder alom… Je mag natuurlijk wel van geluk spreken dat ik er gisteren niet bij was bij het kampvuur. Ik zou je waarschijnlijk direct in veiligheid hebben gebravht (remember port aventura). Geniet nog van je laatste avond!
Een dikke knuffel van mama, papa en de nog steeds hongerige katten
Lieve Florence,
Vandaag is de dag dat we elkaar eindelijk gaan terugzien 🙏🏻😍🩷
Wij zijn benieuwd naar al jou verhalen over de bosklassen 😉
De casinoavond zag er heel leuk uit met toffe spelletjes. De juffen en meesters hebben hun coolste outfit aangedaan 😎😎😎
Hoe zou het bal marginal geweest zijn??
Tot straks liefje 🥰🥰🥰
We hebben jou ontzettend hard gemist 😘😘😘
Knuffels van mama en papa 🩷🩷🩷