De titel omvat alvast de meest geciteerde krachttermen (nu ja) op een doordeweekse bosklasdag. Ook de meest gestelde vragen krijgt u van mij cadeau: ‘Meester, hoeveel kilometer nog?’ ‘Hoeveel kilometer hebben we al gedaan?’ én ‘Is het nog ver?’ Steevast krijgt men dan hetzelfde antwoord van de moegetergde man: ‘Als we nu terugkeren, zijn we halfweg!’

Soit, u zit waarschijnlijk alvast te popelen van ongeduld om de dolle avonturen van uw liefste spruit te kunnen lezen. Hou u vast want hier gaan we!
Na een deugddoende doch korte nacht schoven we de beentjes onder tafel om te genieten van een buffet met peperkoek, chocolademelk en brood met beleg naar keuze en smulden onze hongerige maagjes rond.
Een heuglijke dag stond ons op te wachten: uw reporter mocht vandaag nog een extra kaarsje uitblazen op zijn verjaardagstaart én we kregen hoog bezoek! Juf Lieze kwam langs met in haar armen een ferme brok vers kindergeluk. Ook de kleine Juliette kon dus zien dat het hier meer dan goed is! Zó goed zelfs dat we spoorslags de dag aan konden vatten!
Hoog tijd dus voor een portie bosklasles: eerst werd de plaatselijke fauna en flora onder de vorm van deskundige kennis ten berde gebracht om vervolgens aan te vatten met het schrijven ener poststuk dat- gevuld met Ardeense bosklasgevoel- hopelijk aanstonds in uw brievenbus kan gedeponeerd worden door de plaatselijke facteur! Kampeer alvast bij uw boîte om de prozaïsche schrijfselen van uw kleine spruit zo snel mogelijk te kunnen proclameren voor de ganse familie!

Na een verkwikkende middaglunch onder de vorm van een eenvoudig eierbereidingsroersel geaccompagneerd door enkele versuitgepakte groenselen gedresseerd onder een wasem van een niet nader te beschrijven vinaigrette mét brood, hesen we ons in onze lederhosen om spoedig het hoogplateau te kunnen gaan omploegen.

Ons Jaquotte had het alreeds voorspeld na het middagjournaal: de weergoden zouden ons vandaag gunstig gezind zijn: de zon deed haar uiterste best ons te verwarmen met haar mooiste UV-licht edoch zou een gure wind ons de nodige verfrissing bezorgen plus er zou ook een eventueel buitje kunnen vallen onder de vorm van enige druppelkens. Een gevarieerd wederpalet dus! Omstandigheden die men in de volksmond al eens ‘laagskensweer’ pleegt te noemen. Kent ge dat? Awel, het is heel simpel: dat het te koud was om in uw trui te lopen en te warm om een jas aan te doen. In de werkelijkheid betekent dat dat ge zevenentwintig keer uw jas aan en uit kunt doen terwijl ge met ne rugzak op uwen bult interessante gesprekken moet voeren met 60 mondige jongelingen en dat alles ruim 12 kilometer wandelende op een geaccidenteerd parcours…

Soit, ondanks alles blijgezind en goedgemutst trokken we de bossen in! Een korte promenade doorheen het pittoreske Ovifat, met zicht op de statige kathedraal in Romaanse natuursteen, bracht ons na een uurtje stevig stappen tot aan het fiere Eiffelkasteel Reinhardstein. Vervolgens leidde een weidse wandeling ons via de krinkelende winkelende rivier Baheyon doorheen de bossen. Enkele skipistes passerende, het reliëf trotserende en prachtige panorama’s observerende waren we arriverende bij de barrage (stuwdam) van Robertville: een machtige betonnen muur met op haar schouders geen berg pellekens maar wel een aimabel stuwmeer, waar we een mooi uitzicht op kregen. Edoch was de barrage gebarricadeerd door werkzaamheden! Ik hoor u luidop denken: “Wablief? In Wallonië? Werkzaamheden?” Inderdaad, en er was geen doorkomen aan, een alternatieve route wierp zich dus op en na enkele extra hoogtemeters geraakten we gelukkiglijk terug op het rechte pad. (En zoals Phil Bosmans zaliger op de kalender van de Bond Zonder naam terecht predikt: “het rechte pad is een straatje zonder einde”)

Wijl de zon licht gesluierd ons aangenaam toeblikte, bleven onze Collegeshtrijders onvermoeibaar verder stappen richting resort! Geen geklaag, geen geslenter, maar een strijdvaardig peloton moedige wandelaars dat ook vandaag bewees dat het heel wat in haar mars heeft. Hoedje af voor onze zesdeklassers!


Terwijl de verzuring bijna tot achter onze oren zat, stoven we binnen op weg naar een deugddoende, verkwikkende maar vooral hartverwarmende douchesessie.
Straks schuiven we aan in het sterrenrestaurant en staan er nog een aantal heeeeeel leuke activiteiten op het programma! Het animatieteam voorziet alvast een spannende quiz, een knutselfrutselmoment én lasershooting en dat opnieuw in een wisselsysteem.
Voilà, geniet er nog van, doe de groeten daar in het Waasland en tot morgen voor meer avonturen van uw natuurexploitanten ter plaatse!
De foto’s van deze fantastische dag kan u HIER bekijken.
Ondertussen verblijf ik nog steeds, met genegen genoegdoeningen,
Uw reporter ter plaatse
Lieve Lisa,
Zo tof dat wij jullie avontuur mee mogen volgen, wat leuk je te zien stralen, stiekem een beetje jaloers. Geniet van elke dag 💝 😘
Amaai Fenrir die voetjes, leven ze nog?
Hopelijk heb je de eerste nacht toch een klein beetje kunnen slapen, al zal er vast ontzettend veel te vertellen geweest zijn. Die bosklaslessen vallen vast zwaar na een korte nacht, al zag ik jou daar een stiekem powernapje doen tijdens het schrijven van een brief.
Geniet!!! Van de prachtige natuur, jouw vrienden, de onvergetelijke avonturen,…
Hier thuis is de verwarring intussen groot: “Wij moeten wel nog wachten op Fenrir hé! Ah nee wacht, die is op bosklassen.” “Huh waarom is Fenrir nog niet thuis?” “Huh wie is er dan met Fenrir naar de Hockey?” Ik denk dat de vertaling duidelijk is: jouw broers missen jou.
En wij jou ook!
Dikke knuffel!
Thorben, Lothar, Jordi en Mama
Gelukkige verjaardag Meester Vik!!!!
Wat een zalige verhalen! Geniet er daar allemaal maar heel hard van!!
Lieve Yelle
Zo leuk om je te zien op de foto’s! We missen je hier en kijken uit naar alle verhalen. Geniet nog maar volop van de komende dagen.
Ella hier: ik mis je, maar hoop dat je een superleuke tijd hebt. Tot vrijdag. 💕
P.S.
Bedankt meester Vik voor de schitterende updates!
Veel plezier aan iedereen daar!
Dag Soetkin,
Hopelijk heb je vannacht toch wat kunnen slapen en is er al een nieuwe wereld van culinaire heerlijkheden opengegaan… Heb je de waterdichtheid van je wandelschoenen al op de proef kunnen stellen?
Dikke knuffel van mama en papa en gespin van Yeti en Nessie
Noë Noë Noë, wat ben je een wandelaar geworden. 😜😂😅.
Super fier op jou en ja hoor…
We missen jou enorm. ❤️
Ondanks die vele kilometers wandelen, probeer ook wat te genieten é. Hebben al leuke foto’s gezien.
Groetjes en kusjes van Zaddy en Mamsky
Hoi Louisa! 💛
Héééél véééél plezier daaaaar!
Love youuuu 🫶🏼
Veel groeten en high 5’s voor de rest van de crew 🙏🏼
(Maar saai zonder jullie op de speelplaats 😮💨😅)
Wauw hiep hiep hoera voor onze favoriete reporter 🎉🎉🎉
Hebben jullie goed gezongen voor meester Vik? 🎶🎶🎶
Het was weer een plezier voor ons als ouders om dit leuke verslag te lezen van opnieuw een fantastische dag! De lasershooting zal ons Florence ook geweldig gevonden hebben! Jullie zitten alweer aan een lekker ontbijt om straks terug aan een leuke wandeltocht te starten met fijne activiteiten! Geniet ervan samen en de 🌞🌞🌞 zal van de partij zijn! Dikke knuffels en ook kusjes voor Florence 🩷🩷🩷😘😘😘
Dag Lucas,
Wat een top verslag van meester Vik zeg! Proficiat nog met je verjaardag meester Vik.
Het ziet er daar super tof uit!
Hopelijk al veel plezier gehad en toch al een beetje goede nachtrust.
Ik zal je morgen laten weten hoe de voetbalmatch tegen Temse verlopen is.
Spannend… hopelijk naar de finale ⚽️
Veel plezier vandaag!
Knuffels van mama, papa, ook Marie 😅
en ons hondje 🐶
Hoi Kato DJ,
Blij te lezen en te zien dat je een leuke tijd hebt. (Waar wij geen seconde aan hebben getwijfeld)
Het is hier thuis wel heel erg stil zonder jou. Met 3 ipv met 4 aan tafel, t is toch wennen.
U zus haar zin om naar school te gaan zit nog steeds op een laag pitje en papa is al 2 dagen bezig met de voorbereidingen voor de burgerweek! Vandaag de 1e dag en we zullen onze beentjes ook mogen insmeren. 💥
De poesjes genieten van de rust en t zonnetje buiten, dus alles gaat hier zijn gangetje.
Lieve schat, geniet, maak mooie herinneringen en wandelt er op los!
We ❤️ you!
Dag lieve Aicha,
Hopelijk ben jij volop aan het genieten! De zus en broer kunnen niet wachten om je terug te zien ☺️
Hou je goed en dikke knuffels van ons allemaal 🥰
Hi lieve Amelyn 🤗
Fijn hier wat mee te kunnen volgen met jullie avonturen. Benieuwd naar naar jouw verhalen. Heeeeeel veel plezier daar nog, geniet er maar ten volle van!
Een hele dikke knuffel 😘
Dag lieve Jiro
Aan de updates en mooie foto’s te lezen en te zien, heb je het daar heel goed naar je zin daar en zal je ons niet zo hard missen 😅
Zo fijn om een happy Jiro te zien genieten van de leuke activiteiten & je buddies! Geniet ervan lieve schat en we kijken er naar uit om nog meer verhalen en foto’s te zien van jullie bosklas
Wij missen jou wel hier 🥹🫶
Het is hier een pak rustiger en stiller zonder jou 🤭.
Dikke knuffel van ons allemaal
We love you ❤️
Hey Jayden,
Ik hoop dat jouw voeten niet kapot zijn.
Iemand in mijn klas heeft zijn potlood in zijn hand gestoken.
Ik hoop ook dat je de 16 km haalt!
Nog veel plezier!
Hallo Naomi,
Wat ziet het er daar leuk uit!
We zijn benieuwd naar alle coole verhalen en grappige momenten!
Hopelijk zijn je voeten nog niet teveel brakka en hebben jullie al kapot veel plezier gehad ☺️
High five van hier thuis (of een sike misschien 😉) en een dikke kus!!
Hey lieve Laura,
Je bent al heel sportief, maar toch zijn de lange wandelingen een andere manier van bewegen voor je en zal je vast fijn slapen elke nacht. Je houdt ook ’s avonds wel van een grapje, maar geef je gerust over aan je slaap.
Hopelijk doe je daar nog veel fijne activiteiten. We hebben jou al op de foto gezien tijdens de wandeling door de natuur, in de groep, met Lisa en andere klasgenoten.
Geniet ervan en ook van het samenzijn met je klasgenoten en leerkrachten!
Kusjes en groetjes, papa, mama en je 2 grote zussen 😉
PS: een kaartje hebben we niet op tijd kunnen versturen door de staking. Hopelijk geeft dit berichtje je voldoende kracht voor de volgende dagen! Tot gauw en maak er iets onvergetelijks van!
Lieve Fenrir,
We zien aan de foto’s dat je een fantastische tijd hebt. Geniet ervan met volle teugen. Vele groetjes vanuit Kemzeke van Brompie en Nana. 😘
Nog eentje voor Fenrir.
Ps. Ben je het vakantiehuis waar we verleden jaar waren al gepasseerd ?
Groetjes,
Nana
Dag lieve Noriii
Mmm, we zien al op de foto’s donuts passeren. Hopelijk zijn ze even lekker als die van vorige week. 😋
Wat is het hier stilletjes in huis, enkel Jinthe.. Wat een verschil 😅
Maak er nog een fijne tijd van!
Veel knuffels en kusjes van ons
Hey Jolineke!
Ik ben blij dat ik je elke keer op de foto’s zie!
Het is daar duidelijk heel tof! Ik kijk al uit naar de komende verhalen en foto’s, zeker die van de roofvogels!
Mattéo stopt niet met vertellen als hij de foto’s ziet en is verbaasd dat je op exact dezelfde plaatsen bent als hij vorig jaar 😁
Ik geniet hier dus dubbel, zowel met het verhaal van meester Vik als met het verhaal van Mattéo.
Binnenkort volgen jouw verhalen, ik kijk er al enorm naar uit!
We tellen verder af naar vrijdag!😘
Dikke kussen
Mama (en papa en Mattéo)
Dag Lucas,
Zijn mijn berichten al tot bij jou geraakt?
Het ziet er super tof uit!
Lekker eten daar, goed wandelen en n vooral veel plezier maken!
Ik laat je morgen weten of jullie doorgaan naar de finale van de Waaslandcup ⚽️.
Knuffels van mama 😀
Dag Lucas,
Ik weet niet of mijn berichten goed tot bij jou komen? In elk geval, ik hoop dat het daar heel tof is!
Ik laat je morgen weten of jullie doorgaan naar de finale van de Waaslandcup ⚽️. Spannend 😀