‘O, Sunshine! The most precious gold to be found on earth.’ (Roman Payne)

Elk zinne g’ndag’ !

Inderdaad, u leest het goed, hier zijn we weer met uw dagelijkse portie Ovifat op grootmoeders wijze, met liefde bereid!

Ook de voorbije nacht verliep rustig zodat we tijdig onze alkoof konden verlaten om de beentjes onder de ontbijtdis te schuiven, alweder konden we de buikjes vullen met versgesneden brood op een bedje van chocopasta geaccompagneerd door een artisanaal bereide chocolademelk (al vermoed ik dat er eerder cacaopoeder in het spel was). Soit, het smaakte!

Zoals ene William Cowper ergens in de18e eeuw ooit zei: “Afwisseling is de ware specerij des levens en geeft het leven geur en smaak.” Wel, net daarom én omdat afwisseling van spijs eten doet, draaiden we vandaag het programma om: eerst wandelen en dan… Een verrassingsbezoek… Spannend!

Het gestaag opwarmende klimaat was ons alweder gedienstig zodat zeven zonnen zalig zongen boven de hoofden van onze kindjes aldus konden we onze beentjes algauw invetten met Algipan voor een alweer stevige wandeling! Die bestond vandaag uit een zoektocht naar een heuse pouhon. Wasda? Awel, eigenlijk lijkt dat op een gore bruine riool in het midden van de bossen. Nee! Dat is een ijzerhoudende bron die omwille van het hoge ijzergehalte in het water een roestbruine kleur geniet.

De zon deed haar uiterste best en tooide de machtige schouders van de einder in een kleurenpracht waar menig doos Caran d’Ache bleek bij zou uitslaan…

We marcheerden door de modder, huppelden over de hei, passeerden enkele tastbare bewijzen aan het Ardennenoffensief uit de Tweede Wereldoorlog en belandden via een koppel verdwaalde veenkruisen bij het doel van onze wandeling: de pouhon!

Onderweg kregen we ruim de gelegenheid om ons schoeisel proefondervindelijk op waterdichtheid te testen, en zo gebeurde ook tot groot jolijt van de troepen!

Nadien ploeterden we nog even door de Ovifatiaanse plassen en bereikten we al snel ons sterrenhotel om te genieten van  heerlijke pita!  Alweer een typische Ardeense delicatesse!

We lieten ons eten gestaag zakken en zakten nadien af naar het grote grasplein waar ons een ware verrassing stond te wachten onder de vorm van… een roofvogelshow om ‘u!’ tegen te zeggen!

Een professionele vogelaar bracht ons een bezoek, uiteraard met een bonte bende gevleugelde vrienden in zijn kielzog. We maakten kennis met een snoezige sneeuwuil; hadden aangenaam gezelschap aan een oersterke oehoe en bewonderden een geinige gier.

Wonderbaarlijke wetenschappelijke weetjes gecombineerd met spectaculaire zweefvliegstunts van deze prachtige dieren zorgden voor een fantastische namiddag!

Nadat enkele gelukkigen een persoonlijke meet-and-greet met deze vrolijke vogelbeesten beleefden, zat de vogelende ornithologienamiddag erop…  Een hoogvlieger van formaat!

Nadien namen we het tegen elkaar op in allerhande challenges en organiseerden we een eigen Ovifatiaanse versie van ‘So you think you can dance’. Met een stralende zon op onze hoofden was het zalig toeven in de heerlijke Ardennen.

Straks gaan we op zoek naar het brandbaarste hout van het woud om padvindergewijs een kampvuursessie in gang te steken.

De foto’s van vandaag kan je HIER bekijken.

Tot morgen, lieve lezers!

Onderwijl verblijf ik nog steeds met even genegen genoegdoeningen,

Uw reporter ter plaatse

10 gedachten over “‘O, Sunshine! The most precious gold to be found on earth.’ (Roman Payne)”
  1. Dag Lucas,
    Wat leuk om te lezen! 😊 Het klinkt alsof je een geweldige tijd hebt daar. Die wandelingen in het bos lijken me supertof, en een roofvogelshow… wauw, dat wil ik ook wel eens zien!

    En dan nog lekker eten én straks een kampvuur, dat is echt genieten. 🔥 Ik ben heel blij om te horen dat je het zo naar je zin hebt.

    Geniet er nog volop van en maak veel mooie herinneringen!
    Dikke knuffel 😘 mama

    Tussenstand Vrasene-Temse was daarnet 1-0 ⚽️🙂

  2. Hey lieve Laura,

    Je bent al heel sportief, maar toch zijn de lange wandelingen een andere manier van bewegen voor je en zal je vast fijn slapen elke nacht. Je houdt ook ’s avonds wel van een grapje, maar geef je gerust over aan je slaap.

    Hopelijk doe je daar nog veel fijne activiteiten. We hebben jou al op de foto gezien tijdens de wandeling door de natuur, in de groep, met Lisa en andere klasgenoten.

    En met de ‘vogelbeesten’?

    Geniet ervan en ook van het samenzijn met je klasgenoten en leerkrachten!

    Kusjes en groetjes, papa, mama en je 2 grote zussen 😉

    PS: een kaartje hebben we niet op tijd kunnen versturen door de staking. Hopelijk geeft dit berichtje je voldoende kracht voor de volgende dagen! Tot gauw en maak er iets onvergetelijks van!

  3. Dag Soetkin,
    Dat zag er weer een bezig dagje uit. De waterdichtheid van de schoenen is nu zeker getest… Waren de roofvogels schattig of eerder (roofvogelgewijs) chagrijnig? En hoe was de lasershooting?
    Knuffek van mama en papa en van 2 hongerige katten

  4. Hey Jack, het ziet er wel leuk uit daar he! Hopelijk zijn de beentjes nog niet te moe… Zeg maar tegen meester Mathias dat ik ook super graag wel nog eens mee zou willen op bosklassen 😉 Nog heel veel plezier daar! Groetjes Julius, Mama en Papa.

  5. Dag lieve zonnetje Lisa ,

    wat geniet ik mee van je avonturen.Ik ben zeker dat deze week nog lang in je hartje zal blijven.
    Geniet met volle teugen samen verder van deze week ….
    Je lieve papa ♥

  6. We zien chocolade en zon
    Op de foto’s van dag drie

    En bij de chocolade koekjes fronsten we even
    Want lust Amber die? 😁

    Gelukkig wel een wandeling in de zon
    En máár 11km in de benen vandaag

    Ongetwijfeld heel de weg met frisse moed
    Zonder geklaag of gezaag

    De helft van de vakantie is nu officieel overschreden
    Dus het aftellen is gestart

    Jullie terugkomst is nu dichter dan het vertrek
    En dat is goed want we missen jullie te hard!

    Tot snel avonturiers
    Dikke knuffel en kus voor Amber!!!
    En voor al haar vriendinnetjes 😊

  7. Beste reporter,
    U bent geweldig!
    Zo kunnen we weer met een gerust hart gaan slapen.
    😉

  8. Dag lieve Florence,
    Wat is het fijn om al jullie leuke belevenissen te kunnen volgen en veel beeldmateriaal te kunnen bekijken 😍 Wat een geluk hebben jullie met dit prachtige weer!
    Geniet wederom vandaag van de 🌞 en de fijne activiteiten met je vrienden en vriendinnen 🩷
    Morgen zien we elkaar terug lieve schat 😘😘😘

  9. Dag broer!
    Wauw! Ik zag je foto met de roofvogel!😳😳😳
    Dat heb je zeker van je mama, die is ook zo fan van vogels, NOT!🙈🙈😅
    Veel liefs en zoen en knuffel van mama en papa!
    We genieten hier van de dagelijkse schrijfsels van meester Vik!🙏
    Een super dikke dankjewel aan de hele begeleidende ploeg!
    Groetjes!

  10. Hey Joline

    Papa kruipt hier ook even in zijn pen 🙂

    Ik zag in één van de verslagen de zin: ‘Is het nog ver?’ Ik denk dat jij ook aan de mouw van meester Vik hebt getrokken dan, vraag dat maar aan uwe peter Joe.

    Gaan wandelen in de zon, activiteiten, lekker eten,… Dat zou ik ook wel zien zitten!
    Geniet er maar van, want voor je het weet is het vrijdagavond én ben je al terug bij ons! Voorlopig staat op jouw plaats jouw foto, maar we zullen ook blij zijn dat ons mus hier echt terug zit.

    Fuif er vanavond maar goed op los.
    Tot vrijdag.

    Papa (én mama én Mattéo)
    xxx

    PS: Je mag zaterdag mee voetballen 😉

Reacties zijn gesloten.